Utbildning

Vill du jobba med naglar?

Vi utbildar i märket Light Elegance, grundutbildning i gel. Vi är en underskola till KN Nailproducts i Solna. Utbildningen är 100% lärarledd och sansa-godkänd. Skolan drivs av Josephine Andersson som har erfarenhet inom branschen från 2007 och blev lärare 2015.

Vad ingår i utbildningsmaterialet?

Kurslitteratur består av vår egen pärm samt boken My Lady. Du får en UV-lampa och produkter som räcker gott och väl under utbildningstiden. Praktik på skolan sker på modeller som du bokar själv och dom är kostnadsfria för modellen. Du får ett godkänt internationellt diplom efter teoretiskt och praktiskt prov.

Vad lär vi oss?

Nagelns anatomi, nagelns sjukdomar, salongshygien, försäljning, kundbemötande, konsultation, manikyr och naturlig nagelvård, produktkännedom, kemi, applikationsteknik, skulptering på mall och tipp, förstärkning på naturlig nagel, permanent fransk manikyr, problemnaglar, återbesök, borttagning, praktik, tidsbeställning, behandlingar och dekorationsdag där vi går igenom olika dekorationstekniker och mycket mycket mer...

Vad ingår i utbildningskitet?

UV-lampa med 3 lysrör

Pris kvällstid/helg: 35 000 exkl. moms

KONTAKTA OSS

FÖLJ OSS

© Copyright 2015. All Rights Reserved.